Future Office-processen

Vejen til jeres nye kontor er en rejse, som begynder med spørgsmålet: ”Hvordan ser vores virksomhed ud om fem år?” Derefter starter vi sammen processen, som har fire vigtige trin på vejen:

1. ANALYSE

Svar, med udgangspunkt i jeres nuværende situation og fremtidige planer, på følgende spørgsmål:

  • Hvad er virksomhedens målsætninger, udfordringer og fremtidige planer?
  • Hvordan ser tidsplanen for flytningen ud?
  • Hvilke trends påvirker virksomheden mest?
  • Hvor bor medarbejderne?

Hvad fungerer godt i det nuværende arbejdsmiljø, og hvad skal forbedres?

2. MÅLSÆTNING OG STRATEGISKE VALG

Evaluering af konklusioner fra analysen, og drøftelse af målsætninger og strategiske valg:

  • Hvad er formålet med flytningen?
    • Hvordan kan flytningen styrke brandet og gavne medarbejderne?
    • På hvilke måder kan flytningen bidrage til at forbedre bundlinjen?
    • Overvejelse af forskellige alternativer
  • Bygge nyt eller flytte til en eksisterende ejendom?
    • Mulige beliggenheder?
    • Konsekvenser af ændrede arbejdsprocesser/-rutiner
    • Vurdering af virksomhedens interne ressourcer i forhold til at håndtere den forandringsproces og udnytte de muligheder, som en flytning indebærer.

3. SKRÆDDERSYET LØSNING

Når de strategisk valg er truffet, skræddersyr vi i fællesskab den løsning, der opfylder behovene bedst.

4. UDFØRELSE OG FLYTNING

Uanset om I skal flytte til nye lokaler eller ombygger jeres nuværende kontor, er der meget, der skal planlægges og formidles:

  • Planlægning af intern information.
  • Involvering af medarbejdere i flytningen.
  • Udarbejde tjekliste for en vellykket flytning.