NCC Property Development overdrager kontorbygning på Flintholm til Deka Immobilien

Bygningen, der er udviklet af NCC Property Development, er fuldt udlejet til EY, som netop har taget bygningen i brug

Den tyske aktivforvalter Deka Immobilien har overtaget kontorbyggeriet Flintholm II på Frederiksberg i København af NCC Property Development. Byggeriet, der omfatter 9.846 kvadratmeter kontorer og 161 parkeringspladser, er netop bygget færdigt og fuldt udlejet til EY.

• Alle brikkerne er faldet på plads. Bygningen er færdigopført, den er lejet ud til EY, og Deka Immobilien har købt den. Salget er forløbet i en smidig proces og i et rigtigt godt samarbejde med Deka Immobilien, siger Jesper T. Michaelsen, der er direktør med ansvar for transaktioner hos NCC Property Development.

Flintholm II ligger ved Flintholm Allé og Dirch Passers Allé på Frederiksberg. Medarbejderne i bygningen har den store Flintholm Station lige uden for døren med både S-tog og Metro og få minutters rejse til Københavns centrum og lufthavn.

Byggeriet er tegnet af Vilhelm Lauritzen Arkitekter og opført af NCC. Projektet er udviklet af NCC Property Development, der udvikler individuelt tilpasset byggeri med fokus på at tilgodese investorernes ønske om bæredygtigt byggeri og ejendomme, der giver sikre og stabile afkast over tid.

Af samme grund er Flintholm II i færd med at blive DGNB certificeret til Guld-standard. Det betyder, at der er tænkt meget i klimaløsninger som et lavt energiforbrug og godt indeklima samt, at bygningen fungerer godt i forhold til det omkringliggende bymiljø.

For Deka Immobilien er købet af Flintholm II den første investering i Danmark i over 10 år.

Pressechef Carl Johan Corneliussen, NCC Danmark, 26 15 21 27, carcor@ncc.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 16.500 ansatte i 2018. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.