NCC sælger endnu et Company House i Skejby til PensionDanmark

Med aftalen med NCC føjer PensionDanmark endnu et Company House i Skejby til porteføljen og ejer dermed tre Company Houses og et hotel i et af Aarhus’ mest attraktive erhvervsområder.

NCC sælger Omega Company House til PensionDanmark, der samlet får ca. 9.000 nybyggede m2 i form af en moderne, bæredygtig og fleksibel kontorejendom i Skejby nord for Aarhus. Lidt over 60 pct. af ejendommen er på salgstidspunktet udlejet til Energi Danmark, og en lejer mere forventes at falde på plads snarest.

”Vi er meget tilfredse med at kunne føje endnu et Company House i Aarhus til vores portefølje, ikke mindst fordi der er synergi i at kunne tilbyde vores lejere flere attraktive muligheder i området. Det er en velbeliggende bæredygtig ejendom i et attraktivt område med god infrastruktur. Vi har en solid lejer på plads og en mere på vej, og vi forventer, at investeringen vil give gode afkast til medlemmerne i en lang årrække,” siger direktør Marius Møller, PensionDanmark.

”Omega Company House er bygget i et meget attraktivt erhvervsområde i Aarhus, og jeg er glad for, at både lejere og købere er enige med os og har valgt at satse på stedet,” siger Ole Faurby, adm. direktør i NCC Property Development i Danmark.

Projektet er udviklet af NCC Property Development og opføres af NCC Danmark A/S.

Byggeriet forventes bæredygtighedscertificeret til DGNB Guld. Det betyder, at ejendommen lever op til høje krav for miljømæssig, økonomisk og social bæredygtighed, hvilket bl.a. indebærer et lavt energiforbrug og et godt indeklima.

På salgstidspunktet er udlejningsgraden lidt over 60 procent. Transaktionen gennemføres som en selskabshandel med en underliggende ejendomsværdi på ca. 195 mio. kr. Salget vil bidrage positivt til indtjeningen i forretningsområdet NCC Property Development i 3. kvartal 2021. Selskabet overdrages 1. september 2021.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2020 havde NCC en omsætning på ca. 38 mia. DKK. og 14.500 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.