NCC sælger aarhusiansk kontorhus til Topdanmark Ejendom

Topdanmark Ejendom A/S overtager pr. 30. juni 2018 Zenit Company House I.2, som er opført af NCC og indeholder knap 3.500 m2 kontorareal i tre etager.

Zenit Company House I.2 fuldender Zenit Company House-komplekset, der med i alt 20.000 m2 udgør et markant kontorbyggeri på hjørnet af Viborgvej og Ringvejen. Ejendommen har med sin placering tæt på store indfaldsveje og kort transporttid til Aarhus midtby vist sig attraktiv for virksomheder med et ønske om høj synlighed, let tilgængelighed og gode faciliteter i fleksible rammer.

Kontorhuset er således fuldt udlejet til en række velkonsoliderede virksomheder.

”Købet af Zenit Company House I.2 er et led i vores strategi om at udbygge vores portefølje af ejendomme i Aarhus,” fortæller Thomas Guldborg, udviklingschef i Topdanmark Ejendom A/S og uddyber: ”Vi forventer, at Zenit Company House I.2 med sit høje kvalitetsniveau og stabile lejeindtægt vil give et solidt afkast i årene fremover”.

Ole Faurby, adm. direktør i NCC Property Development A/S, er ligeledes særdeles tilfreds med overdragelsen af ejendommen. “Opførelsen af Zenit Company House er en del af vores langsigtede arbejde med at udvikle kontorejendomme på centrale placeringer i og omkring de store byer, der er attraktive for såvel lejere som investorer,” forklarer han.

Zenit Company House I.2 er opført efter NCC’s gennemprøvede Company House-koncept. Ejendommen indeholder alle tænkelige fællesfaciliteter i form af kantine, konferencelokale, mødecenter samt fitness med omklædning og bad, og der er lagt vægt på at skabe et godt og sundt indeklima, der understøtter medarbejdernes effektivitet og trivsel.

Nærheden til motorvej og ringvej, den store parkeringsplads i direkte tilknytning til ejendommen, den overdækkede cykelparkering og den korte afstand til offentlige transportmuligheder gør det let for både medarbejdere og gæster at komme til og fra kontorhuset.

Salget registreres og vil have positiv effekt for NCC Property Development A/S i andet kvartal 2018.

NCC har som mål at minimere miljøpåvirkningen og skabe værdi for såvel kunder som samfundet. Med miljøcertificerede bygninger, attraktive arbejdspladser og inkluderende bymiljøer er opførelsen af Zenit Company House-komplekset en vigtig del af at nå en langsigtet ambition om at bidrage til en bæredygtig udvikling.

Louise Enghave, Kommunikationspartner, NCC Property Development, telefon 60 13 63 23

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,5 mia. kr. og 17.800 medarbejdere i 2017. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry, NCC Infrastructure.