NCC afleverer nyt campus i høj kvalitet til 800 medarbejdere i Novozymes

Laboratorier og kontorer i det nye Novozymes Innovation Campus i Lyngby er nu taget i brug. NCC har været totalentreprenør på det 30.000 kvadratmeter store byggeri, der udmærker sig i form af både størrelse og kvalitet.

Efter to et halvt år har NCC færdiggjort Novozymes nye campus og globale samlingspunkt for bioteknologisk forskning og forretningsudvikling. Byggeriet består af fire bygningsmoduler beliggende i grønne omgivelser med en park og natursti, der også er åben for offentligheden.

”Vi er meget tilfredse med vores nye campus og glæder os til at se, hvordan det bidrager til at skabe et godt og innovativt arbejdsmiljø for vores medarbejdere. NCC har været meget lydhøre overfor vores vision med byggeriet og leveret gode, kreative løsninger igennem hele projektets løbetid,” siger projektdirektør Pia Botting Degn, Novozymes.

Projektet indeholder også et parkeringshus i fire etager, og den samlede kontrakt beløber sig til 675 mio. samt tillægsarbejder for ca. 100 mio. kr.

”Vi har haft en meget ambitiøs tidsplan i projektet og det har været en fordel for os som bygherre at arbejde sammen med så stor en entreprenør som NCC i en totalentreprise.” siger Birgitte Fauerholm Saabye, projektdirektør, Novozymes

For NCC har det været en fornøjelse at arbejde sammen med en ambitiøs bygherre, der har haft et klart ønske om at skabe et projekt, der på alle måder er i orden.

”Så vi er meget stolte af resultatet, både på grund af kvalitetsniveauet og det samarbejde vi har haft,” siger områdedirektør Steen Johannsen, NCC Danmark.

Et indbydende innovationsmiljø

Bygningerne er opført i robuste materialer som tegl og granitfliser. Indenfor sørger store glas og vinduespartier for et optimalt lysindfald på arbejdspladserne, mens korridorer mellem bygningerne skal fremme samarbejdet mellem medarbejderne.

Placeringen tæt på Danmarks Tekniske Universitet og etableringen af et åbent læringscenter understreger Novozymes’ ønske om at bygge bro til innovationsmiljøer udenfor virksomheden.

”Dette projekt er i en klasse for sig, blandt andet fordi laboratoriedelen fylder så meget. Vi har arbejdet tæt sammen om at definere krav, specifikationer, pris og kvalitet. Det har givet os en masse ekstra erfaring i at opføre laboratoriebyggeri, som vi agter at bygge videre på,” siger Steen Johannsen, NCC Danmark.

Novozymes Innovation Campus er designet med mulighed for en fremtidig udvidelse, så campus på sigt kan danne ramme for op til 2.500 medarbejdere.

Pressechef Carl Johan Corneliussen, NCC Danmark, 26 15 21 27, carcor@ncc.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 16.500 ansatte i 2018. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.