NCC afleverer 50 enestående lejligheder lige ud til Øresund

Tæt på Københavns centrum og med panoramaudsigt til Sverige står lejlighederne nu klar til beboerne. De er bygget i tre blokke på 12, seks og fire etager og boligerne svinger fra 163 til 288 kvadratmeter.

Med solen bagende ned på de store terrasser er tiden kommet til, at beboerne i de første 50 lejligheder på Tuborg Strandeng kan flytte ind. Boligerne, som NCC har bygget for Danica Ejendomme, har en enestående placering lige i kanten af byen og samtidig tæt på indkøb og kulturelle oplevelser.

”Der er vist ingen tvivl om, at disse boliger må være nogle af de mest attraktive, man kan tænke sig. Det er et højt kvalitetsniveau, og boligerne har en fantastisk og fascinerende beliggenhed. Jeg håber, at beboerne bliver glade for dem,” siger Anne G. Jensen, områdedirektør i NCC og ansvarlig for byggeriet.

Boligerne er tegnet af Lundgaard & Tranberg ligesom den næste etape på 38 boliger, der er ved at blive bygget lige i nærheden. Mellem boligblokkene er etableret en parkeringskælder til 100 biler, og der er over 2.000 kvadratmeter kælder med depotrum og cykelparkering.

Danica Ejendommes udviklingsdirektør er da også tilfreds med de mange nye lejligheder.

”Der er ingen tvivl om, at køberne af lejlighederne, ligesom vi, har kunnet se det unikke ved dette sted. Salget af dem er da også gået så godt, at vi netop er ved at bygge flere i området. Jeg er sikker på, at beboerne bliver glade for området, og så er de også med til at give et godt afkast til Danicas pensionskunder,” siger udviklingsdirektør Niels Fribo i Danica Ejendomme.

De 38 nye lejligheder, der er ved at blive bygget i samme arkitektur på Tuborg Strandeng, spænder fra 160 til 340 kvadratmeter. De bygges også i tre klynger og får store terrasser.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.