NCC afleverer første beboerblok i Højbjerg Vænge

NCC har afleveret den første af 11 beboerblokke i Højbjerg Vænge, som de renoverer for Boligselskabet HAB. Renoveringen begyndte i sommeren 2021 og omfatter 210 boliger.

Anden etape af renoveringen af det almene boligbyggeri Højbjerg Vænge skrider frem, og de første beboere kan nu flytte ind i deres nyrenoverede boliger. Alle blokke bliver energioptimeret og fremtidssikret, og beboerne kan glæde sig over nye badeværelser, køkkener og altaner. Lejlighedernes ydre har også fået et løft med nye facader, murværk, tag samt udskiftning af døre og vinduer.

”Vi er rigtig glade for, at den første blok er færdig, og at de første beboere kan flytte ind i deres nye skønne lejligheder. Det er rart, at de andre beboere i området allerede nu kan se, hvad de kan glæde sig til, når det bliver deres tur,” siger Steen Ejsing, Byggechef i DAB.

Første blok har også fået nye tilgængelighedsboliger, hvor der er blevet installeret elevatorer. Arbejdet på de næste blokke er allerede i fuld gang, og anden blok forventes at blive afleveret om en måned. Projektchef i NCC Michael Albrechtsen fortæller, at man i starten af renoveringen stødte på nogle udfordringer med sanering, som blev løst gennem planlægning og godt samarbejde.

”Når man begynder en totalrenovering, finder man næsten altid noget, man ikke kendte til på forhånd, og derfor er det dejligt, at vi nu har afleveret en rigtig flot første blok. Processen har givet os rigtig meget læring, som vi tager med og bruger i arbejdet med de næste blokke sådan, at vi kan blive i det gode flow,” fortæller Michael Albrechtsen.

Den sidste blok forventes afleveret i maj 2024.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, +45 26 15 21 27, carcor@ncc.dk

NCC´s pressetelefon +45 41 70 49 09 samt NCC’s Mediabank

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.