Tibberupparken oplever stor popularitet efter totalrenovering

NCC afleverer nu 240 totalrenoverede boliger i Tibberupparken nord for København. Forbedringerne har gjort området eftertragtet, hvilket kan mærkes på efterspørgslen af de ledige lejligheder.

NCC afleverer nu nøglerne til et totalrenoveret boligområde i Tibberupparken ved Espergærde til beboerne af 240 boliger. Det sker efter, at området og lejlighedernes facader samt nogle lejligheder har gennemgået en mærkbar renovering. Dermed kan beboerne se frem til et bedre indeklima og et pænere område med bedre faciliteter efter endt renovering, hvilket alt sammen har betydet, at hele området har fået stor opmærksomhed, og at foreningens ventelister på lejlighederne er vokset markant.

”Det har overrasket os, hvor stor en betydning renoveringen har haft for området, der nu er blevet langt mere eftertragtet. Det ser vi som en direkte konsekvens af, at Tibberupparken er blevet markant forbedret og at, hele området har fået et lækkert udtryk,” siger Niels Engberg, projektdirektør i NCC Danmark.

Også bygherren Boligselskabet Nordkysten er tilfreds med projektet.

”Vi har oplevet en professionel samarbejdspartner i NCC. Vi ville skabe et nyt forbedret område, som man får et meget bedre umiddelbart indtryk af. Jeg tror, at beboerne i området føler, at de nu bor i et pænere område, der ikke ser forfaldent ud,” siger Charlotte Heitmann, projektleder i Boligkontoret Danmark, der er administrator for bygherren.

Foruden det moderne udtryk, bygningerne har fået, er der blevet skabt bedre mulighed for at tilbringe tid uden for med 4 grønne gårdområder imellem blokkene. Der er desuden sket forbedringer i form af større altaner, nye facader, 12 nye taglejligheder og nye elevatorer.

Nye tiltag for at sikre hensynet til beboerne
I NCC arbejder man fokuseret på at sikre en professionel, imødekommende og sikker renovering for de beboere, der færdes og har deres hverdag tæt på byggepladsen.

”Vi har arbejdet fokuseret på at optimere eksempelvis byggelogistikken og til- og frakørsel af materialer i forhold til sikkerhed. Vi har i det hele taget forsøgt at minimere generne, så meget så muligt,” siger Niels Engberg og peger på at nye tiltage blev taget i brug under renoveringen.

”Vi har anvendt droner til at få overblik jordbundsforholdene, så vi skulle køre så lidt jord som muligt væk. Derudover brugte vi dronerne, når vi skulle tjekke, om det vi havde bygget var i orden. Det minimerede antallet af transporter, brugen af stilladser og effektiviserede processen,” siger Niels Engberg.

Cathrine Amalie Clausen, Kommunikationsmedarbejder, NCC Danmark, telefon: +45 41 70 40 11

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry, NCC Infrastructure.