Tidligere NCC-chef vender hjem til Byggeri Vest

46-årige Lars Ørvad Nielsen er ansat som sektionsdirektør i NCC Byggeri Vest, hvor han skal være med til at udvikle forretningen og skabe endnu flere spændende projekter

Ledelsen i NCC Byggeri Vest bliver nu styrket yderligere med ansættelsen af Lars Ørvad Nielsen, der tidligere har været i NCC i mere end syv år. Han slutter sig til Mogens Nielsen, der ved årets start indtog stillingen som øverste direktør for NCC Byggeri Vest og dermed er ledelsesgruppen fuldt etableret. Målet er nu at udvikle hele enheden gennem fokus på medarbejdere, projekter og kunder.

Lars Ørvad er uddannet bygningskonstruktør i Aalborg og kom første gang til NCC i 2006, hvor han i godt tre år var projektchef i Midt med projekter som blandt andet Lübker Golf Resort. Siden kom han tilbage som senior projektchef og tilbudsansvarlig i 2013, men skiftede så til MT Højgaard i Aarhus. Her blev han først afdelingsdirektør for 23 medarbejdere og dernæst projektdirektør for Nybyg Midt.

I sin karriere har Lars Ørvad taget flere lederuddannelser. Den kompetence har han også skærpet i praksis, hvor han har arbejdet med organisationsudvikling og det at sikre en god projektgennemførsel med de rette ressourcer. Begge dele er i fokus i NCC, hvor målet er at være en professionel samarbejdspartner for kunderne og dermed levere gode og tilfredsstillende projekter.

Lars Ørvad har indgående kendskab til byggebranchen og har desuden et stærkt netværk her. Det kommer ham til gode i en situation, hvor NCC netop nu arbejder med mange gode muligheder for nye byggeprojekter.

Lars bor i Støvring med sin kone Lotte og deres to teenagedrenge. Familien har en stor omgangskreds og har sjældent en weekend uden aktiviteter med familie eller venner. Den faste feriedestination er Italien, hvor familien nyder solen og den gode mad. Lars har tidligere selv været sportsaktiv, men nøjes i dag med at følge drengenes præstationer på håndbold- og fodboldbanen fra sidelinjen – hvilket er en lidt uvant rolle for netop ham.

Ina Bjerregaard, Pressechef, NCC Danmark, Telefon 20 65 21 14

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 16.300 medarbejdere i 2018. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.