Lars Storr-Hansen bliver public affairs- og udviklingsdirektør i NCC

Den tidligere mangeårige direktør for Dansk Byggeri Lars Storr-Hansen bliver en del af NCC’s markeds- og udviklingsafdeling i Danmark.

”Det er en styrkelse af vores markedsfokus, at vi nu får Lars Storr-Hansen med på holdet,” siger Palle Bjerre Rasmussen, direktør i NCC Building Danmark, og fortsætter:

”Som tingene udvikler sig i øjeblikket, kan vi næsten ikke komme tæt nok på markedet og de økonomiske- og politiske strømninger, der definerer vores arbejdsbetingelser - og hvis der en, der har erfaringen inden for dette område, så er det Lars.”

I rollen som public affairs- og udviklingsdirektør for NCC i Danmark bliver Lars Storr-Hansen ansvarlig for markedsøkonomiske analyser, politiske relationer og samarbejdet med brancheorganisationer og netværk.

”Entreprenørerne er for alvor kommet i fokus som samfundsaktører, der vejer tungt både i økonomien og i den grønne omstilling, og det er blevet meget vidensintensivt at navigere i de store forandringer og nye rammevilkår, der rammer for tiden,” siger Lars Storr-Hansen og fortsætter:

”Det bliver super spændende for mig at bringe min erfaring i spil sammen med NCC’s ledelsesteam, og jeg glæder mig til at arbejde indefra i en af branchens største virksomheder, og være med til at fortsætte NCC’s udvikling som en af dem, der sætter standarderne i bygge- og anlægssektoren.”

Lars Storr-Hansen tiltræder NCC den 15. august.

CV på Lars Storr-Hansen

54 år cand.polit (1993)

Efteruddannelse fra bl.a. Wharton, CBS og Danmarks Journalist Højskole

Grundlægger af og direktør for Storr-Hansen Consulting 2022

Administrerende direktør i FSR 2021

Erhvervsudviklingsdirektør i DI 2020-2021

Administrerende direktør for Dansk Byggeri 2008-2020
Underdirektør i HTS 2006-2008

Chefkonsulent DI 2005

Særlig rådgiver i Skatteministeriet hhv Socialministeriet 2002-2005

Økonomisk journalist Børsens Nyhedsmagasin 2000-2002

Senior økonom i Codan Bank/SEB/Nykredit 1997-2000

Medlem og senest næstformand for bestyrelsen i PensionDanmark 2008-2021

Medlem af repræsentantskab i RealDania og delegeret forsamlingen i Østifterne

Privat: Gift med Merete (afdelingschef i IDA). To børn.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, +4526152127, carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.