NCC bidrager til byudviklingen i Vejle

Det sidste af fem tårne tager for alvor form, og de nye beboere kan snart flytte ind i De 5 Søstre. Dermed har NCC bidraget med flere end 750 boliger til byen over de seneste otte år.

Med i alt 250 boliger udgør De 5 Søstre en del af de mere end 750 boliger, som NCC Building enten har renoveret eller bygget de seneste otte år i den hurtigst voksende by i Syddanmark. Foruden De 5 Søstre har NCC færdiggjort renoveringen af 415 boliger på Løget, ligesom man er ved at opføre 88 boliger i Kanaltårnene.

Dermed får Vejle mange nye attraktive boliger at tilbyde den store gruppe af mennesker som flytter til byen i disse år, og som hænger fint i tråd med den vision Vejle Kommune har om at tiltrække mere end 1000 nye borgere hvert år.

”I NCC har vi en målsætning om at bidrage til at bygge samfund, som både er indbydende og værdiskabende for den enkelte og i dette tilfælde for Vejle Kommune,” siger Nicolai Schultz, direktør i NCC Building og ansvarlig for byggeri i Vestdanmark.

Det gode liv tæt på by og Vejle Ådal
Et af de områder, hvor byen kan tilbyde sine borgere at leve et godt liv, er i De 5 Søstre, der fuldendes med et sidste tårn og som NCC opfører for Bonava. Tårnet rummer 48 ejerlejligheder på 87-135 kvm fordelt på 2, 3 eller 4 værelser.

”Med det sidste af de fem tårne opfører vi boliger, der kan danne rammen om et godt liv. Vi ved at borgere gerne vil have det hele og mere til – og det kan de få her. Boligerne ligger tæt på naturen i Vejle Ådal, hvor der er mulighed for fred og ro tæt på naturen, samtidig med at man bor tæt på byen og dens mange tilbud, siger Nicolai Schultz.

Lejlighederne har 180-graders udsigt, og store, rundende altaner på 26-40 kvm, der giver gode muligheder for at nyde udsigten. De store vinduespartier sikrer samtidig et godt og optimalt lysindfald.

Der er gode parkeringsmuligheder og cykelsti til Vejle by. Desuden ligger Vejle Station mindre end 10 minutters gang væk.

Fakta om De Fem Søstre

•  Start/slut: April 2015/December 2016
  •  Areal: 5.200 m2
  •  Bygherre: Bonava A/S
  •  Arkitekt: Arkitema K/S
  •  Ingeniør (installationer): Rambøll A/S
  •  Ingeniør (konstruktioner): Rambøll A/S
  •  Totalentreprenør: NCC Building

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Kommunikations- & Marketingchef Ghita Borring, NCC Danmark A/S, telefon 41 70 44 40

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 49,8 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2015. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.

NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry og NCC Infrastructure. I 2015 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,9 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte.