NCC Civil Danmark søger en Commercial Manager

Ansøg senest: 2026-01-12
By: Søborg

Ansøg her

Vi søger en erfaren og strategisk stærk Commercial Manager til Civil Danmark. Rollen indebærer det overordnede ansvar for at lede, koordinere og kvalitetssikre den kommercielle styring i større og komplekse infrastrukturprojekter.

Du bliver en nøgleperson i projektets ledelsesgruppe og får mandat til at drive kommercielle strategier og arbejdsmetoder i henhold til NCC’s retningslinjer og branchens bedste praksis.

Dine primære ansvarsområder vil inkludere:

  • Lede og udvikle den kommercielle enhed i større projekter
  • Ansvar for kontraktstyring over for kunde, underentreprenører og partnere – herunder forhandling, dokumentation og opfølgning af ændrings- og tillægsarbejder.
  • Sikre professionel økonomistyring: kalkulationer, prognoser, fakturering, betalingsstrømme og omkostningskontrol.
  • Udvikle og implementere strukturerede arbejdsmetoder for kommerciel styring i overensstemmelse med NCC’s retningslinjer og best practice.
  • Identificere og håndtere kommercielle risici og muligheder i samarbejde med projektets øvrige funktioner.
  • Støtte projektteamet strategisk og operationelt i kommercielle spørgsmål, herunder konsekvensanalyser og beslutning om strategier.
  • Deltage i kontraktmøder og rapportere til projektchef og andre nøglefunktioner.
  • Drive forbedringsarbejde inden for kontraktstyring, indkøb og økonomistyring.
  • Sikre at læring fra projekter dokumenteres og føres tilbage til organisationen for at styrke fremtidig projektgennemførelse.

Vi ser gerne, at du har:

  • Minimum 5 års erfaring specifikt fra kommercielle roller i større bygge- og anlægsprojekter, gerne med ansvar for hele den kommercielle styring i komplekse projekter.
  • En relevant akademisk uddannelse inden for teknik, økonomi, jura eller tilsvarende, gerne suppleret med videreuddannelse inden for projektledelse, entrepriseret, indkøb og risikostyring.
  • Dybtgående forståelse for økonomistyring, kontraktstyring, indkøb og kommerciel risikostyring.
  • Stærke kommunikative og forhandlingsevner, med evne til at opbygge tillidsfulde relationer internt og eksternt.
  • God systemkompetence, herunder erfaring med økonomisystemer, kalkulationsværktøjer og projektstyringssystemer (fx MAP, Power BI, Primavera).

Derudover skal du være flydende i dansk og engelsk, både mundtligt og skriftligt.

Det er ydermere en fordel, hvis du har dokumenteret erfaring med ledelse af større kommercielle teams og udvikling af arbejdsmetoder.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Peter Langkjær Jensen på e-mail: peter.jensen2@ncc.dk eller telefon: +45 26 77 04 50.

Brug linket til at sende din ansøgning og dit CV snarest muligt, da vi løbende afholder samtaler med egnede kandidater til stillingen.

Som en del af vores ansættelsesproces gennemfører NCC et standardmæssigt baggrundstjek på slutkandidaten via en ekstern samarbejdspartner.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Byg med os – sammen med de bedste kolleger i branchen!

Hos NCC er vi drevet af at blive ved med at udvikle os, uanset om det er vores byggeprojekter eller vores personlige ekspertise. Hver dag driver vi branchens mest spændende og komplekse byggeprojekter i et tæt samarbejde mellem vores medarbejdere, partnere og kunder. Hos os er du en betydningsfuld medarbejder, der bidrager til de vartegn, der definerer vores byer og samfund. Vores medarbejdere har en aktiv rolle i en virksomhedskultur baseret på stabile værdier og adfærd for en sikker og tryg arbejdsplads. Vores kollektive ekspertise og forskellige baggrunde gør en forskel.

NCC – en af de førende virksomheder i Norden.

Du kan se mere om os på www.ncc.dk.


Ansøg her