Topplacering: NCC er den mest attraktive entreprenør blandt ingeniørstuderende

Blandt ingeniørstuderende i Danmark er NCC den mest attraktive entreprenørvirksomhed at arbejde for. Det fremgår af magasinet Ingeniørens profilanalyse 2017.

Der er stor tilfredshed med dagens kåring fra Trine Lykke Rebner, Senior HR Konsulent og Employer Branding Ansvarlig i NCC:

”Årets resultat er en fortsættelse af sidste års gode fremgang og er resultatet af en bevidst indsats over for de studerende. De er vores vigtigste succeskriterie, hvis vi skal vinde kampen om at forny branchen og være pioner på vores felt.”

I det hele taget er branchen under stærk forvandling. Entreprenørbranchen, der traditionelt har været lidt mindre populær end rådgiverbranchen, begynder nu at bide rådgiverne i haserne. Malene Haugaard, Direktør i Engineering, NCC Building Denmark, uddyber:

”NCC vil meget gerne involveres tidligere i byggeprojekterne og fungere som den rådgivende entreprenør, der kan tilbyde hele paletten. Vi har allerede banet vejen for fremtidens digitale byggeri, og går nu målrettet efter at udvide rådgiverrollen. Jeg ser mange nye og spændende jobmuligheder for de ingeniørstuderende i entreprenørbranchen i fremtiden, og det er klart, at vi ønsker de bedste.”

Ifølge nyhedsmagasinet Ingeniøren hænger entreprenørvirksomhedernes popularitet tæt sammen med antallet af medarbejdere i virksomhederne, idet størrelsen bl.a. er med til at øge kendskabet.

”For at øge kendskabet til NCC har vi gennem de sidste år lagt et stort arbejde i at være i direkte dialog med de studerende og møde dem i øjenhøjde. Det har vi i stor stil gjort i Dome of Visions, på Ingeniørhøjskolen i Aarhus, på DTU i København og ved at invitere de studerende på besøg her i virksomheden i løbet af året. Selvfølgelig er vi også tilgængelige på de sociale platforme. Det er vigtig for os at vise både vores bredde samt de muligheder, der er for de studerende i en virksomhed som NCC”, slutter Trine Lykke Rebner.

Ingeniørens analyse:

Analysen måler og rangerer de 111 største danske ingeniørarbejdspladser, og NCC ligger bedst blandt de ingeniørstuderende med en samlet 26. plads – 7 pladser bedre en sidste år. Det er en fortsættelse sidste års stærke fremgang.

I alt 6.646 personer har svaret på undersøgelsen. Heraf er 1.450 ingeniørstuderende og 5.196 er færdiguddannede ingeniører.

Trine Rebner Lykke, Senior HR Konsulent, Employer Branding, NCC, +45 25 16 33 54

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry, NCC Infrastructure.