Jakobsen & Blindkilde bygger lejligheder i Viborg

De 30 lejligheder bygges ud til Vesterbrogade og Dalbergsgade centralt i byen og tæller både et-, to- og tre-værelses boliger.

Centralt i Viborg skal NCC firmaet Jakobsen & Blindkilde bygge 30 lejligheder for BT Udlejning, der ejes af Benny Tolstrup. Opgaven er en totalentreprise, og byggeriet, der får flotte altaner og en tagterrasse på 150 kvadratmeter, er tegnet af Arkitektfirmaet Mandrup og har Ingeniør’ne som rådgiver.

”Det bliver en super lækker ejendom centralt i Viborg. Byggeriet er et eksempel på, at vi også har styrken til at bygge større lejlighedskomplekser. Vi er nok mest kendt for rensningsanlæg og klimaløsninger, men her i det jyske er det faktisk også en af vores kompetencer at påtage os mellemstore opgaver som den her,” siger Lasse Bennedsgaard, senior projektchef i Jakobsen & Blindkilde.

Bygningen får samlet 30 lejligheder med 11 ud til Vesterbrogade og 19 til Dalbergsgade. De fleste bliver to- og tre-værelses, men der kommer også nogle et-værelses. De spænder fra 50 kvadratmeter til 90 kvadratmeter, og samlet bliver byggeriet på 2283 kvadratmeter. Det inkluderer 700 kvadratmeter gårdrum med cykelparkering og ladestander til elbil.

Facaden på bygningen bliver i lyse tegl, og altanerne får et helt særligt udseende med en buet corten stålplade, som også kommer til at virke som afskærmning ind til naboen. Lejlighederne bliver med gulvvarme og trelagsruder. Bygningen bliver med tre etager, og får desuden elevator.

Byggeriet af lejlighederne begynder i 1. kvartal i år, og de skal stå færdige i 2. kvartal 2024. Ordren bogføres i første kvartal i år i Building Nordics.

Pressechef Carl Johan Corneliussen, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.