NCC begynder byggeriet på Papirøen

NCC kan nu begynde det komplekse storbyggeri af Papirøen for Udviklingsselskabet CØ P/S. Bag selskabet står Danica Ejendomsselskab (50%), Unionkul Ejendomme (37,5%) og Nordkranen (12,5%).

De sidste detaljer i det storstilede projekt Papirøen er på plads, og byggeriet kan nu begynde.

NCC har etableret en skurby på byggepladsen på Christianshavn og er klar til at føre det komplekse projekt med hotel, boliger og erhverv ud i livet.

”Vi har set frem til denne dag, hvor vi for alvor kan gå i gang med at realisere dette spændende projekt,” siger direktør Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark.

Han understreger, at det er et projekt med mange forskelligartede elementer og detaljer, der samtidig skal gennemføres med begrænset plads til byggeaktiviteten og trange tilkørselsforhold midt i byen.

”Så vi trækker på hele vores erfaring inden for planlægning, logistik og faglig kompetence, og det glæder vi os til at sætte yderligere i spil i vores konstruktive samarbejde med bygherre, rådgivere og arkitekt,” siger Palle Bjerre Rasmussen.

NCC har i projekteringen bl.a. bidraget med at løse den logistiske udfordring i at etablere byggeplads på en ø midt i byen.

Ordren blev offentliggjort i 2019. I forbindelse med byggestart i Q4 2020 bliver ordrens værdi på 1,2 mia. DKK registreret i forretningsområdet Building Nordics.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsbyggeri, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2019 havde NCC en omsætning på ca. 42 mia. DKK og 15.500 ansatte. NCC’s aktier er noteret på NASDAQ i Stockholm.