NCC i Danmark satser på boligbyggeri øst for Storebælt og skærper samtidig indsatsen på erhvervsbyggeri

I forlængelse af den vækst, der har været i NCC i Østdanmark de senere år, udvider NCC med en direktør, som skal stå i spidsen for at udvikle boligbyggeriet. NCC har til opgaven ansat Esper Christophersen, der senest har været i ATP Ejendomme.

NCC’s forretningsområde Building i Danmark har gennem nogle år haft stor vækst, og da der fortsat er vækst i sigte, er det besluttet at øge virksomhedens fokus på boligbyggeri. NCC har derfor ansat en ny direktør, der skal fokusere på boligprojekter med henblik på at øge NCC’s markedsandel på boligområdet. Det sker samtidig med, at det stærke fokus på erhvervsbyggeri fastholdes og udvikles.

”Vi har udviklet stærke kompetencer inden for high-end boligprojekter, og ser samtidig et uindfriet potentiale i det bredere boligmarked og i konceptbyggeri på boligområdet,” siger Palle Bjerre Rasmussen, direktør for NCC Building DK.

På trods af udfordringerne omkring situationen i Ukraine, inflation og rentestigning, som naturligvis også har påvirket boligmarkedet, viser analyser af pipeline og markedstal, at der fortsat er et potentiale på boligmarkedet såvel som inden for erhvervsbyggeri.

Esper Christophersen får som direktør ansvar for at udvikle boligbyggeriet. Esper kommer med solid erfaring fra branchen med erfaring fra entreprenørsiden hos MT Højgaard og BAM og fra bygherreside hos ATP Ejendomme. Esper Christophersen vil referere til Palle Bjerre Rasmussen og indgå i Building Danmarks ledergruppe.

Esper Christophersen har første arbejdsdag mandag den 5. september.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

NCC’s pressetelefon +45 41 70 49 09 samt NCC’s Mediabank

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.