Salg af NCC Road Service til Arkil gennemføres ikke

I juli 2020 indgik NCC en aftale med Arkil A/S om at sælge Road Service forretningen. Salget var betinget af godkendelse fra Konkurrencestyrelsen og indeholdt en mulighed for at trække sig, hvis betingelserne ikke var opfyldt inden en vis periode. Arkil har nu besluttet at bruge den mulighed

Processen med konkurrencemyndighederne har taget længere tid end forventet, og Arkil har besluttet at benytte sig af muligheden for at trække sig. NCC vil forsætte forretningen, mens alternative muligheder for salg overvejes.

”Vi har en god og sund forretning, som løser en lang række opgaver for både offentlige og private kunder,” siger Ivan Pedersen, direktør i NCC Road Service. ”Vi har gode, trofaste medarbejdere, som fortsætter det gode arbejde med at levere på vores kontrakter og vinde nye.”

NCC Road Service lever primært af en række driftskontrakter og specialer inden for Fejning, Rabatvedligeholdelse, Skilt & Trafikafvikling, Ukrudtsbekæmpelse og In Situ støbte kantsten. Road Service arbejder landsdækkende via syv afdelingskontorer. Forretningen har cirka 200 medarbejdere.

Pressechef Carl Johan Corneliussen, NCC Danmark, 26 15 21 27, carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2020 havde NCC en omsætning på ca. 38 mia. DKK. og 14.500 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.