NCC monterer betonelementer på Hirsehaven i Esbjerg

Byggeriet af Hirsehaven er gået ind i en ny fase med montering af betonelementerne. NCC lægger nu fundamentet til Heimstadens 12.000 m2 boliger på Mølleparkvej i det nordlige Esbjerg.

Der er stor aktivitet på byggepladsen på Mølleparkvej i Esbjerg, hvor etablering af 123 moderne og lyse lejeboliger og klimatilpasset park er ved at tage form. Heimstaden er bygherre på projektet, der har Raundahl & Moesby som totalentreprenør, og hvor NCC nu går i gang med at montere de første betonelementer til de nye boliger, Hirsehaven.

”Vi er nu i en ny fase og begynder snart at kunne se bygningerne rejse sig i landskabet. Det bliver nogle gode lejligheder i dejlige omgivelser, som vil skabe attraktive boliger i den nordlige del af Esbjerg,” siger områdedirektør for NCC Søren Andersen

Det er ikke første gang, at NCC opfører byggeprojekter i Esbjerg. Tidligere projekter i byen er blandt andre plejecentret, Sirius Seniorbo, hotellejlighederne og ungdomsboligerne i A Place To og boliger i Østergade.

Smukke boliger med skønne udearealer

Det nye kompleks i Hirsehaven skal rumme lyse og rummelige lejligheder med henholdsvis to, tre eller fire værelser. Derudover får alle lejlighederne enten altan eller have, og samtidig adgang til de grønne udendørsarealer. Der bliver anlagt en legeplads og attraktive grønne opholdsarealer. Boligerne skal stå færdige i begyndelsen af 2024. De er tegnet af Archidea Arkitekter.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

Nysgerrige kan læse mere på; www.hirsehaven.dk.

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.