NCC skal opføre attraktivt boligområde for Danica

Danica Ejendomsselskab ApS og NCC har netop indgået en totalentreprise om opførelsen af privatudlejede lejeboliger på Bakkedraget, som er et enestående og attraktivt område ved Tuborg Havn i Hellerup. Byggeriet bliver på over 100 private lejeboliger. Desuden opføres kælder til parkering (to p-pladser pr. lejlighed), cykler og depotrum.

Danica og NCC har netop underskrevet en totalentreprisekontrakt på ca. 460 mio. kr. om opførelse af over 100 privatudlejede lejeboliger på Bakkedraget i Hellerup. Lejlighederne bliver fra mellem knap 100 kvm til over 200 kvm. Byggeriet går i gang i løbet af foråret 2018 og forventes færdigt i foråret 2021.

”Vi er meget glade for, at Danica har valgt os til at opføre disse boliger på så eksklusiv en adresse. Gennem hele kontraktfasen har vi haft en god og konstruktiv dialog, som sikrer et byggeri af luksuslejligheder med en enestående udsigt over Øresund,” siger Palle B. Rasmussen, direktør i NCC.

Ordren vil blive ordreregistreret i 2. kvartal 2018 og er bl.a. betinget af at byggetilladelsen godkendes.

Tæt på vand og København

Tanken er, at man i Tuborg Syd vil bo på tæt på kanten af land og vand i mindre enklaver af boliger samlet omkring et gårdrum tæt ved havet ved det tidligere Tuborg Havn. Landskabet vil fremstå som kuperet terræn, der får karakter af strandeng.

Boligerne ligger udover at være tæt på vandet også tæt på indkøbsmuligheder samt kulturelle oplevelser og ikke mindst København.

”Vi har haft en god og konstruktiv dialog, mens vi har forhandlet kontrakten. Den tidlige involvering har gjort det muligt, at vi står tilbage med en god investering til vores pensionskunder, hvor det har været tydeligt at mærke, at NCC har trukket på erfaringer fra andre af deres store byggerier. Vi glæder os til at tilbyde et meget attraktivt ejendomskompleks til glæde for vores fremtidige beboere, vores pensionskunder samt byen generelt,” udtaler Robert V. S. Nellemann fra Danica Ejendomsselskab ApS.

Fakta om byggeriet

• Totalentreprise
  • Byggestart foråret 2018
  • Forventes færdigt 2021
  • Entreprisesum ca. 460 mio. kr.
  • Bygherre, Danica Ejendomsselskab      ApS
  • Projektudvikler, Agenda      Property
  • Bygherrerådgiver, COWI A/S
  • Juridisk bygherrerådgiver,      Plesner