NCC skal bygge endnu et Kysthus i Hellerup for Danica

Det tredje Kysthus indeholder 38 nye boliger og bliver bygget i forlængelse af Tuborg Strandengs Kysthus I og Kysthus II, som NCC er i gang med at bygge for Danica. Kysthus III har samme skulpturelle udtryk og med fascinerende udsigt over Øresund og København. Ordresummen på det nye byggeri er på 384 mio. danske kr.

Salget af ejerboligerne på Tuborg Strandeng går så godt, at Danica Ejendomme, der er bygherre, har besluttet at indgå kontrakt med NCC som totalentreprenør om at bygge yderligere 38 ejerboliger, der får navnet Kysthus III.

”Det er dejligt, at boligerne på Tuborg Strandeng er en så stor succes, at vi nu bliver bedt om at bygge yderligere 38 ejerboliger. Byggeriet er på alle måder ud over det sædvanlige og boligerne får jo en fantastisk beliggenhed tæt på byen og havet ligesom de øvrige,” siger Anne G. Jensen, der er områdedirektør i NCC og også har haft ansvaret for Kysthus I og II.

Michael Nielsen, adm. direktør i Danica Ejendomme, er meget tilfreds med den store interesse for at bo i kysthusene.

”Salget af lejlighederne overgår vores forventninger. Lejlighederne, havet og naturen tæt på byen gør også området til et af de mest attraktive i København og Danmark. Det er der købere til, og derfor påbegynder vi byggeriet af Kysthus III. Kysthusene vil blive et vartegn for København og være med til at give Danicas pensionskunder et godt afkast,” siger Michael Nielsen.

Boligerne, der bygges i tre klynger, er tegnet af Lundgaard & Tranberg Arkitekter ligesom de andre Kysthuse. Boligerne får alle en fantastisk udsigt med dejlige altaner, og nogle boliger får store terrasser. Hver bolig er unik og svinger i størrelsen fra 160 kvadratmeter til 340 kvadratmeter.

MOE er rådgivende ingeniør og landskabet bliver skabt af Julie Kierkegaard A/S og får en stemning af nordsjællandsk kystnatur.

Byggeriet begynder i februar i år og skal stå færdigt ultimo 2024.

Ordren på Kysthus III er på 384 mio. danske kr. og bogføres i første kvartal 2022 under forretningsområde Building Nordics.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.