Erfaren byggemand i spidsen for NCC Byggeri Vest

Mogens Nielsen er udnævnt til ny direktør for NCC Byggeri Vest og tiltræder stillingen 1. januar 2019.

Det er en mand med meget NCC-blod i årerne, der efter nytår indtager positionen som ny direktør for et samlet NCC Byggeri Vest. Mogens Nielsen har allerede lagt 18 år af sin karriere i NCC, og da han tidligere i år kom tilbage som områdedirektør for NCC Renovering Vest, var det med en fornemmelse af, at vende hjem.

”Jeg har altid godt kunne lide kulturen i NCC. Vi er gode til at passe på hinanden og så har vi en høj faglighed. Sådan er det stadig: tingene skal være i orden. Det er sådan vi får tilfredse kunder,” siger Mogens Nielsen.

Mogens Nielsen får det samlede overordnede ansvar for Byggeri og Renovering i NCC i Jylland. Hans opgave er at udvikle forretningen, så alle enheder fra Nørresundby i nord, til Kolding i syd og Aarhus i midt står endnu stærkere i markedet. Det omfatter også Jakobsen & Blindkilde i Aulum, som NCC overtog tidligere på året.

Mogens Nielsen er uddannet tømrer og ingeniør. Hans karriere i byggebranchen startede i Rasmussen & Schøitz, der siden blev til NCC. I Rasmussen & Schøitz var han blandt andet projektleder på store opgaver som byggeriet af Maersk Container Industri i Tinglev og FDB’s centrallager i Albertslund og Hasselager.

Han gik ledelsesvejen og blev regionsdirektør i JB Entreprise, og da han vendte tilbage til NCC i 2000 førte det til en stilling som direktør for NCC Byggeri i Syddanmark. Senest var Mogens Nielsen sektionsdirektør hos MT Højgaard, inden han blev hentet tilbage til nye udfordringer i NCC.

De udfordringer har nu fået en ekstra twist med udnævnelsen til direktør for det samlede NCC Byggeri Vest. En opgave, han glæder sig til at komme i gang med.

”Vi har jo det bedst tænkelige udgangspunkt med dygtige og engagerede medarbejdere og med mange gode muligheder i markedet,” siger han.

Som person er Mogens Nielsen imødekommende og lyttende, og så er han er drevet af at skabe resultater. Fra golfbanen og mountainbiken til de store byggeopgaver har han altid været stålsat på at komme i mål, helst før tid og helst som vinder. Privat er han gift med Bente, de har tre voksne drenge og bor i Horsens.

Ina Bjerregaard, Pressechef, NCC Danmark, Telefon 20 65 21 14

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,5 mia. kr. og 17.800 medarbejdere i 2017. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry, NCC Infrastructure.