NCC styrker sin Renoveringsdivision vest for Storebælt med erfaren områdedirektør

Med ansættelsen af Mogens Nielsen som ny områdedirektør for divisionen Renovering Vest har NCC skabt det bedste udgangspunkt for yderligere vækst i den vestlige del af landet. Han begyndte hos NCC i august

Mogens Nielsen er oprindeligt uddannet tømrer og videreuddannede sig til teknikumingeniør, før han blev ansat i entreprenørfirmaet Rasmussen & Schiøtz, der siden blev NCC Danmark. Efter en periode i andre virksomheder kom han tilbage til NCC, hvor han på et tidspunkt var direktør for byggeri.

Efter en afstikker uden for byggebranchen, kom han til MT Højgaard, hvor han havde ansvaret for nybyg og renovering i vest. Nu er Mogens Nielsen så endnu engang vendt ”hjem” til NCC, hvor renovering står meget højt på agendaen.

Rundt om i landet står en lang række bygninger, både boliger og offentlige bygninger som skoler og sygehuse, der trænger til renovering, og der ligger et stort potentiale for NCC’s renoveringsdivision. Lige nu renoverer NCC blandt andet gårdhusene i Albertslund Syd, det ikoniske Falkoner Center på Frederiksberg, Ringgården i Trige og boliger på Dianavænget i Odense.

I NCC kommer Mogens Nielsen til at indgå i en større organisation, der arbejder ud fra NCC’s lokationer i Aalborg og Kolding samt i Aarhus, hvor han har fået sit kontor.

Mogens Nielsen har levet det meste af sit liv på den jyske vestkyst. Han er født og opvokset ved Varde, men han har næsten altid arbejdet på østkysten. I dag bor han med sin kone Bente i Horsens.

Ghita Borring, kommunikationschef i Building, NCC Danmark. Tlf.: 93 88 18 19. Mail: ghilau@ncc.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,5 mia. kr. og 17.800 medarbejdere i 2017. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry, NCC Infrastructure.