NCC er klar til at bygge for ottende gang i Skejby

NCC Property Development og NCC Building kan nu gå i gang med at bygge Company House Omega, som allerede er udlejet 60 pct.

I begyndelsen af næste år starter byggeriet af det ottende NCC-byggeri i Skejby i det nordlige Aarhus. Bygningen er udviklet af NCC Property Development (PD) og skal opføres af NCC Building. Det bliver et Company House på ca. 7.800 kvadratmeter med ca. 1.300 kvadratmeter kælder.

Allerede nu har en lejer sat sig på ca. 60 pct. af bygningen, der er planlagt til at stå færdig i midten af 2021.

• Projektet er udviklet i et stærkt samarbejde mellem PD og Building, og nu glæder vi os bare til at komme rigtigt i gang, siger projektudviklingschef Lars Seistrup Krogh fra PD.

Byggeriet, som får navnet Company House Omega, er det syvende Company House, som PD har udviklet i området. Tidligere i år afleverede PD et Zleep Hotel og bygningen Company House Alfa til PensionDanmark. Company House Omega er endnu ikke solgt til en investor.

NCC Property Development, udvikler individuelt tilpasset byggeri med fokus på at tilgodese investorernes ønske om bæredygtigt byggeri og ejendomme, der giver sikre og stabile afkast over tid.

Af samme grund er det planen, at Company House Omega skal DGNB certificeres til Guld-standard ligesom fire af de andre bygninger i området. DGNB-certificering betyder, at der er tænkt meget i klimaløsninger som et lavt energiforbrug og godt indeklima samt, at bygningen fungerer godt i forhold til det omkringliggende bymiljø.

Pressechef Carl Johan Corneliussen, NCC Danmark, 26 15 21 27, carcor@ncc.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 16.500 ansatte i 2018. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.