Navnehistorie: Ny leder af NCC’s funderingsenhed

Den 1. november 2022, tiltræder Frank Roland Nielsen stillingen som ny områdedirektør i Hercules Fundering, NCC Infrastructure.

Hercules Fundering er en del af NCC’s anlægsenhed og en af landets største funderingsvirksomheder. Afdelingen beskæftiger omkring 100 medarbejdere i Danmark og arbejder med alle typer funderingsopgaver – fra komplekse byggegruber til store havneprojekter.

Nu ansætter NCC Frank Roland Nielsen til at stå i spidsen for Hercules Fundering. Frank bliver dermed ansvarlig for den samlede drift og udvikling af virksomhedens danske funderingsaktiviteter og kommer til at spille en nøglerolle i at sikre stabilitet, lønsom vækst og øget samarbejde på tværs af forretningsenheder.

”Hercules Fundering har gennem de seneste år udviklet sige til at være en af de førende funderings- og vandbygningsvirksomheder i Danmark, og den position skal vi fastholde. Jeg er overbevist om, at Frank er den helt rette til at fortsatte rejsen mod flere spændende, komplekse funderingsprojekter,” siger Flemming Carlsen, direktør i NCC Infrastructure, Danmark.

Frank har mange års erfaring i bygge- og anlægsbranchen, særligt inden for fundering og vandbygning. Gennem sin karriere har han opnået solide lederegenskaber og en god forretningssans, blandt andet fra sine mange år i Per Aarsleff Fundering og senest som afdelingschef for fundering- og vandbygning hos Munck Havne og Anlæg.

Carl Johan Corneliussen, pressechef, +45 26152127, carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.