NCC skal renovere 441 boliger i Herning

NCC har fået ordren af FællesBo, og den lyder på en gennemgribende renovering af boligerne på Porshøj ved Porsvænget og H.P. Hansens Vej midt i Herning. Ordren beløber sig til ca. 360 mio. danske kr.

Foto Anette Roien

NCC skal for FællesBo sammen med Pluskontoret Arkitekter og D.A.I. A/S ingeniører stå for totalentreprisen med renovering af de 441 boliger i afdeling 107 Porshøj i Herning. Opgaven er grundlæggende en gennemgribende renovering af de 21 blokke, der er fra begyndelsen af 1960’erne.

”Vi har at gøre med en stor og omfattende renovering, hvilket netop er en af vores kernekompetencer. Med en totalombygning som denne får beboerne virkelig nogle tidssvarende boliger. Det ser vi frem til at komme i gang med,” siger Peter Rantil Smith, der er områdedirektør for Renovering Vest i NCC Building og understreger, at NCC med sin ekspertise inden for renovering er med til at sikre beboerne et godt miljø at leve i og mere energieffektive boliger.

Målet med renoveringen er at skabe nogle lyse, moderne og energivenlige boliger for områdets beboerne, og komme eksisterende kuldebroer og fugtproblemer til livs.  Beboerne får blandt andet nye og større badeværelser, nye køkkener ligesom alle synlige overflader fornyes. Alle tekniske installationer udskiftes, og der etableres balanceret ventilation med varmegenvinding i alle boliger.  Det bliver med andre ord som at komme tilbage til en helt ny lejlighed, når renoveringen er gennemført.

I elleve af blokkene etableres der elevator, og alle boliger i disse blokke bliver etableret som tilgængelige boliger jf. Almenboligloven.  Udvendigt får alle blokkene nyt tag, nye vinduer og indgangspartier samt nye og større altaner.

Udearealerne fornyes, så de bliver bragt i bedre harmoni med bygningerne og kan danne ramme om aktiviteter for alle aldre og året rundt. og dermed være med til at fremme social aktivitet og fællesskab som i sin helhed kan bidrage til et trygt og skønt boligområde

Arbejdet begynder i tredje kvartal 2023 og forventes afsluttet i juni 2027.

Ordren er på ca. 360 mio. DKK og ordreregistreres under Building Nordics i andet kvartal 2023.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef , Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

NCC´s pressetelefon +45 41 70 49 09 samt NCC’s Mediabank

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter bygge- og infrastrukturprojekter, asfalt og råstofudvinding samt udvikling af erhvervsejendomme. I 2022 havde NCC en omsætning på ca. 54 milliarder SEK og 12.500 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.