NCC er halvvejs med det sidste erhvervsbyggeri i Skejby

Omega Company House er det syvende kontorhus, NCC Property Development bygger i kvarteret tæt på Skejby Sygehus og letbanen. Det bliver fyldt med klimaløsninger, så det kan blive certificeret med DGNB Guld.

Byggeriet af Omega Company House i Skejby i det nordlige Aarhus har fuld fart på og er nu nået halvvejs. Kontorhuset, der står færdigt i 2021, får i første omgang Energi Danmark som lejer, men i halvdelen af den klimaeffektive og velplacerede bygning tæt letbanen, er der stadig plads til interesserede lejere.

”Jeg er meget glad for vores bidrag til at udvikle området, og når dette hus står færdigt, har Aarhus fået et meget attraktivt erhvervsområde med god infrastruktur og tæt på Aarhus Midtby. Det føles godt at have været med til at udvikle sådan en bydel, og jeg håber, at der vil opstå lignende muligheder for NCC Property Development andre steder,” siger adm. direktør Ole Faurby fra NCC Property Development.

Grøn kile mellem bygningerne

Med færdiggørelsen slutter udbygningen af erhvervsbyggerier i området omkring Skejby Sygehus. Ud over de syv Company Houses har NCC Property Development bygget et hotel, og alle bygninger ligger på et område, hvor der tænkt på klima. Blandt andet har man forsøgt at øge biofaktoren ved at anlægge en park i form af en grøn kile mellem bygningerne i området.

”Kontorhuset bliver, i lighed med alle vores projekter, bæredygtighedscertificeret til minimum DGNB Guld, siger Ole Faurby.

DGNB-certificering for Omega Company House betyder, at der er tænkt i klimaløsninger som lavt energiforbrug, naturmaterialer som FSC/PFEC mærket træ samt et godt indeklima i forhold til lys, ventilation og optimalt vinduesareal til gavn for trivslen.

Det bliver et Company House på ca. 7.800 kvadratmeter med ca. 1.300 kvadratmeter kælder. Kontorerne får transparente vægge, så de fornemmes lyse, og der er arbejdet med akustikken, så letbanen i nærheden ikke generer medarbejderne.

NCC Property Development, udvikler individuelt tilpasset byggeri med fokus på at tilgodese investorernes ønske om bæredygtigt byggeri og ejendomme, der giver sikre og stabile afkast over tid.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 15.500 ansatte i 2019. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.