NCC afleverer 234 nye dele-venlige lejligheder i Aarhus

De nye lejeboliger på Gøteborg Allé skal være med til at mætte behovet for mindre boliger i studiebyen Aarhus. Det har været to år undervejs siden sygeplejeskolen blev revet ned, og resultatet er et fantastisk byggeri.

Nu står de 234 attraktive lejelejligheder færdige på Gøteborg Allé i Aarhus, og resten af lejerne kan rykke ind i de topmoderne lejligheder med fantastiske udearealer og god beliggende med midtbyen lige neden for bakken ad Randersvej.

Hos NCC, der har været totalentreprenør på byggeriet, er der stolthed over at kunne aflevere de nye flotte bygninger.

”Det er blevet et super byggeri, som jeg er sikker på, at lejerne bliver glade for. Ud over en rigtig god bolig får de adgang til skønne taghaver og et grønt gårdmiljø. Vi har haft en god byggeproces med bygherren og arbejdet tæt sammen om at skabe det bedst mulige resultat. Jeg håber, at alle bliver glade for stedet” siger projektleder Claus Heinze fra NCC.

Unge og små familier

Byggeriet henvender sig især til små familier og unge, der ønsker en moderne bolig, men har brug for at dele huslejen. De fleste lejligheder er under 75 kvadratmeter og med to værelser, fælles køkken og opholdsrum – og de har alle altan. Byggeriet varierer fra tre til seks etager og ligger rundt om en indre gårdhave. Der er desuden grønne taghaver på de forskudte bygninger.

Efter nedrivningen af den tidligere sygeplejeskole tog forvandlingen af området fart. Omkring 100 medarbejdere har haft deres daglige gang på byggepladsen i sidste fase med f.eks. tømrere, malere og gulvlæggere.

Bygherre er KONstruct på vegne af selskabet Gøteborg Allé 7 Aps, og NCC er totalentreprenør på de godt 17.500 kvadratmeter, der har stået i 243 mio. kr.

Jeg er glad og stolt over at se den smukke bygning færdigopført. Det bliver et flot hjem for alle lejerne, og vi har haft et godt forløb fra start til slut. Ingen tvivl om, at det er et godt bidrag til byens boligmasse,” siger direktør Ole Vistisen fra KONstruct.

Hvert år får Aarhus omkring 4000 nye indbyggere. I området omkring Gøteborg Allé ligger der i forvejen tre kollegier, men her er ventelisterne lange ligesom adgangen til små og mellemstore boliger i øvrigt er i Aarhus.

Her er en video, der må bruges i forbindelse med nyheden. Krediter Eyes In The Sky https://youtu.be/U1vtnAFOV10

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 15.500 ansatte i 2019. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.