NCC er halvt i mål med omfattende renovering af Rønnebærparken og Æblehaven i Roskilde

NCC har siden september 2019 arbejdet på Rønnebærparken og Æblehaven. Projektet indebærer om- og tilbygningen samt den ud- og indvendige renovering af i alt 810 boliger til en samlet byggesum på 400 mio. kr.

NCC er ved at færdiggøre arbejdet på den ene af projektets to dele, Rønnebærparken, hvor der nu kun mangler afslutningen af to blokke.

”Vi har haft aflevering af renoveringsopgange og rejst de sidste moduler til tagboligerne, så vi kan påbegynde apteringen. Rønnebærparken forventes dermed at stå færdig i begyndelsen af det nye år,” siger NCC’s projektchef, Boris Jensen.

Boligselskabet Sjælland inviterede forleden beboere og håndværkere til midtvejsfest for at markere, at renoveringen er nået halvvejs.

”Vi er glade for at få stilladserne af, så man nu kan se de lyse, venlige facader. Beboerne i området går meget igennem med støj og støv, så det er rart endelig at kunne fremvise det pæne byggeri. Der skal lyde en stor tak til beboerne for deres tålmodighed og til håndværkerne for at knokle derudaf,” siger Per Bro, byggechef i Boligselskabet Sjælland.

Nu er turen så kommet til projektets anden del, Æblehaven, hvor NCC har overtaget blok nummer 2, og påbegyndt rydningen af området omkring blokken.

Renoveringen af Rønnebærparken og Æblehaven omfatter nye indvendige elevatorer, åbning af trapperum, nye indgangspartier, udskiftning af vinduer og døre, afløbsinstallation, isolering af facade og ombygning til tilgængelighedsboliger.

Det samlede projekt forventes at være gennemført i april 2023.

Sammen med Boligselskabet Sjælland udføres renoveringen i samarbejde med Arkiplus Arkitekter A/S, Prisme Arkitekter A/S og Terkel Pedersen A/S.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, 26152127, carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2020 havde NCC en omsætning på ca. 38 mia. DKK. og 14.500 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.