NCC afleverer 78 bæredygtige boliger på Islands Brygge

Byggeriet Castor med en byggesum på 255 mio. kr. er tredje etape af de over 500 bæredygtige kvalitetsboliger, som PensionDanmark opfører på Havnebryggen i København

NCC har i denne uge afleveret 78 bæredygtige boliger til beboerne og PensionDanmark. Boligbyggeriet Castor på Island Brygge er færdigt, og det er ikke bare et skønt nyt byggeri. Det er også bygget efter meget høje standarder for miljørigtige kvalitetsmaterialer, indeklima, energibesparelse og fællesskab. Byggeriet, der er tegnet af Henning Larsen Architects, bliver DGNB Guld bæredygtighedscertificeret, ligesom byggeriet Pollux også på Islands Brygge er blevet det.

-         Det er dejligt at kunne aflevere et byggeri af denne kaliber til beboere og bygherre. Det har været en fornøjelse at bygge det, og jeg håber, at det bliver et rigtigt godt sted at bo og trives. Certificeringen er en garanti for, at bygningen lever op til en lang række krav om bæredygtighed, der i sidste ende kommer beboerne til gode blandt andet i form af et lavt energiforbrug, siger projektdirektør Tobias Berner Hansen.

Med de store altaner, vidunderlige tagterrasser og det hyggelige gårdmiljø er der lagt op til skøn sommer i de nye boliger.

Natur og kultur

De mange kvalitetsboliger bugter sig langs havnekajen fordelt på tre blokke i fire etager med fuld kælder og dejlige gårdhavemiljøer. Materialer og arkitektur skaber et fantastisk samspil med det omgivende miljø med havnens levende vandoverflade og Amager Fælleds natur med Nattergale og kukkende Gøge. Endnu en oase midt i storbyen, hvor der er kort til alt fra natur til kultur.

I stueetagen af byggeriet kommer der et supermarked og syv butikslejemål til café, restaurant og specialbutikker.

Pressechef Carl Johan Corneliussen, NCC Danmark, 26 15 21 27, carcor@ncc.dk

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 16.500 ansatte i 2018. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.