NCC sætter gang i byggeriet WoodHub i Odense

Byggetilladelsen for Bygningsstyrelsens kommende kontorknudepunkt er i hus. Dermed kan et af Danmarks mest moderne kontorbyggerier i træ – WoodHub – begynde at tage form.

Nedrivningen på Lerchesgade 35 i Odense er afsluttet, og det rå byggelandsskab kan nu omdannes til en byggeplads. Over sommeren har der været fokus på at klargøre byggepladsen til det arbejde, der nu kan gå i gang.

Fremover skal grunden ved havnen huse syv statslige institutioner med 1600 medarbejdere. Det bliver et kontorknudepunkt på 31.000 kvm med bærende konstruktioner i træ plus 5.500 kvm parkeringskælder.

”Det her er for alvor startskuddet til skabelsen af Danmarks største træbyggeri. Det første, vi går i gang med, er at etablere en byggegrube, hvorefter vi graver ud til parkeringskælderen,” siger Lars Ørvad Nielsen, sektionsdirektør i NCC.

Det er NCC’s funderingsafdeling, Hercules Fundering, som er de første på byggepladsen. De store spunsmaskiner er derfor kørt ind på pladsen for at skabe fundamentet for det kommende træbyggeri.

• Bygningsstyrelsen | Bygherre
  • NCC | Totalentreprenør
  • C.F. Møller Architects | Arkitekt
  • MOE | Rådgivende ingeniør
  • Byggeriet er påbegyndt 2022
  • Syv statslige institutioner flytter ind i det store træhus – efter planen i begyndelsen af 2025

Læs mere om projektet: https://www.woodhub.dk/

Carl Johan Corneliussen, pressechef, +45 26152127, carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.