NCC udlejer 8.500 kvadratmeter til Nordea i Aarhus og igangsætter nyt kontorprojekt

Nordea har tegnet en 15-årig lejeaftale om cirka 8.500 kvadratmeter i NCC’s kontorprojekt Frederiks Plads II i Aarhus

Nordea er den største finanskoncern i Norden og en af Europas største banker.

– Vi er meget glade for den aftale, vi har indgået med NCC om bygningen på Frederiks Plads. Vi glæder os til at flytte ind i de nye lokaler, og til at kunne invitere vores kunder ind på en ny placering, der bl.a. betyder forbedrede parkeringsforhold og mødefaciliteter, siger Claus Pedersen-Bjergaard, Regionsdirektør i Nordea.

Frederiks Plads Company House II omfatter cirka 15.000 kvadratmeter kontorareal svarende til cirka 825 arbejdspladser. Projektet er tegnet af C.F. Møller Arkitekter og udviklet efter NCC’s attraktive Company House-koncept, som blandt andet betyder et sundt indeklima og lavt energiforbrug samt en række gode fællesfaciliteter som fx kantine og mødecenter.

– Vi har udviklet Frederiks Plads siden 2012 og igangsætter nu sidste fase af erhvervsdelen af området. Der er dermed opført 35.000 kvm ud af de samlede 55.000 kvm, som udgør Frederiks Plads, fortæller Ole Faurby, adm. direktør for NCC Property Development Danmark og tilføjer: - Med en lejer som Nordea bliver Frederiks Plads et endnu mere attraktivt kontorområde, som bidrager positivt til den fortsatte udvikling af Aarhus bymidte.

Frederiks Plads Company House II udvikles og gennemføres i forretningsområdet NCC Property Development. Byggestart vil være i tredje kvartal 2019. Med udlejningen til Nordea er udlejningsgraden cirka 57 % beregnet ud fra ejendommens samlede kontorareal. Entreprisen udføres af NCC Building Nordics og ordreregistreres i første kvartal 2019.

Ejendommen miljøcertificeres efter det internationale DGNB-system, og målet er en guldkarakter. NCC har som mål at minimere miljøpåvirkningen og skabe værdi for både kunder og samfundet med miljøcertificerede bygninger, attraktive arbejdspladser og inkluderende bymiljøer.

Ole Faurby, adm. direktør NCC Property Development Danmark +45 248 878 29, ofu@ncc.dk

Ina Bjerregaard, pressechef, NC Danmark +45 20 65 21 14, inabje@ncc.dk

NCC’s pressetelefon +45 41 70 49 09, NCC’s Mediabank

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere de bedste bæredygtige løsninger. NCC er en af de førende virksomheder i Norden inden for byggeri, infrastruktur og ejendomsudvikling med en omsætning på rundt regnet 41 mia. kr. og 16.500 ansatte i 2018. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.