I stedet for julegaver: NCC donerer 1 mio. svenske kroner til Ingeniører uden Grænser

I stedet for julegaver til personalet donerer NCC penge til hjælp til at udvide en skole i Karagwe-distriktet I Tanzania

Det betyder, at skolens uddannelsesprogram kan blive forlænget med to år og dermed bliver eleverne berettigede til at søge ind på universitetet. Der vil blive bygget flere klasseværelser, laboratorier og kollegier.

Nye beholdere til vand vil sørge for rent vand til madlavning, rengøring og vanding af afgrøder til de mellem 3.500 – 4.000 studerende og lærere i området.

“Ingeniører uden grænser er virkelig glade for at få sådan en julegave. Det betyder, at vi, sammen med vores samarbejdspartnere i Tanzania, kan skabe nogle meget storeforandringer der skal forbedre uddannelsessituationen i Karagwe,” siger Caroline Bastholm, generalsekretær i Ingeniører uden Grænser, en non-profit organisation, der arbejder med mange forskellige udviklingsprojekter rundt om i verden.

Projektet bliver udført af frivillige, med lokale leverandører og altid I partnerskab med lokale, der skal udbrede kendskabet og levere bæredygtige løsninger.

“Vi giver årets julebidrag til et projekt, som vil øge adgangen til ekspertise og uddannelse, som vi i de nordiske lande ofte tager for givet,” siger Tomas Carlsson, CEO i NCC.

NCC vil også kigge på, hvordan virksomhedens egne medarbejdere kan medvirke I projektet

NCC’s juledonation bliver givet til Ingeniører uden Grænser I Sverige, der så vil koordinere med søsterorganisationerne i Danmark, Finland and Norge.

Caroline Bastholm, Secretary General, Engineers Without Borders +46(0)70 231 96 02
Fredrik Sköld, NCC +46 705 39 42 99

Anna Trane, Head of Corporate Media Relations, NCC +46 708 84 74 69

NCC’s media line: +46 8 585 519 00, E-mail: press@ncc.se, NCC’s Mediabank

Ina Bjerregaard, Pressechef, NCC Danmark, Telefon 20 65 21 14

OM NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 49,8 mia. kr. og 18.000 medarbejdere i 2015. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.

I 2015 havde NCC i Danmark en omsætning på 6,9 mia. DKK og cirka 2.200 ansatte.