NCC bygger boligkvarter i Herlev ved København

NCC skal på vegne af et joint venture bestående af Catella, Nordkranen og DWS, bygge ca. 440 lejeboliger i Herlev i Storkøbenhavn. Entreprenørkontrakten er på ca. 600 mio. danske kr. Boligerne bygges på en grund på Hørkær, hvor NCC tidligere har haft asfaltvirksomhed.

NCC og investor har tegnet en aftale om, at NCC skal bygge ca. 440 lejeboliger. Byggeriet starter i tredje kvartal 2022 og forventes færdigt i tredje kvartal 2025

”Nu forvandler vi en gammel industrigrund til et topmoderne og miljøcertificeret boligområde midt i Herlev. Beliggenheden er optimal med indkøb lige i nærheden og tæt på Københavns centrum med rigtig god infrastruktur og snart også letbanen,” siger Anne G. Jensen, områdedirektør i NCC Building.

Boligerne bygges med henblik på at blive DGNB Guld certificeret.

Boligerne bliver fra to værelser til fire værelser og med en gennemsnitlig størrelse på ca. 75 kvadratmeter, desuden får mange af dem altan. Der etableres fællesrum til brug for spændende aktiviteter for beboerne, og der laves også fælles tagterrasser. Byggeriet består af en karré med tre punkthuse i gården. Karréen er fra fem til 11 etager og punkthusene to til tre etager. Desuden bliver der et overdækket parkeringsareal.

NCC har haft asfaltfabrik på Hørkær i Herlev i ca. 20 år. Nu er fabrikken flyttet til Glostrup, og den nye fabrik er energioptimeret og kan være med til at øge produktionen af genbrugsasfalt.

Salget af grunden på Hørkær gav i fjerde kvartal 2021 en positiv resultateffekt for forretningsområdet Industry.

Ordren på lejlighederne er en totalentreprise og værdien af entreprenørkontrakten er på ca. 600 mio. danske kr. Den ordreregistres i første kvartal 2022 under forretningsområde NCC Building Nordics.

Pressechef Carl Johan Corneliussen, Tlf.: 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2021 havde NCC en omsætning på ca. 53 milliarder SEK og 13.000 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.