NCC ansætter Charlotte Hougaard Juhl som ny arbejdsmiljøchef i NCC Building Danmark

Charlotte Hougaard Juhl kommer fra Arbejdstilsynet, hvor hun har været tilsynschef i bygge- og anlægsgruppen. Hun starter i NCC i dag den 3. januar.

I NCC er sikkerhed og et sundt arbejdsmiljø højt prioriterede områder. Alle skal kunne gå fra arbejde i god behold. Derfor opruster NCC på området og ansætter Charlotte Hougaard Juhl som arbejdsmiljøchef i NCC Building Danmark. Hun træder i stedet for Christian Køhler-Johansen, der som led i oprustningen har fået en ny funktion og skal styrke arbejdsmiljøarbejdet på nordisk plan.

Charlotte Hougaard Juhl har i en årrække været ansat i Arbejdstilsynet, ligesom hun er uddannet både inden for sundhedssektoren og på det pædagogiske område. Hun har desuden en master i public administration.

Hun bliver ansvarlig for et systematisk og velfungerende arbejdsmiljøarbejde såvel som at drive indsatsen frem mod visionen om nul ulykker. Samtidig bliver hun ansvarlig for at drive strategi og handlingsplan for den fortsatte udvikling af arbejdsmiljøet i forretningsområdet samt sikre løbende opfølgning på nøgletal og aktiviteter for hele den danske arbejdsmiljøorganisation. Desuden indgår hun i NCC Building Nordics arbejdsmiljøteam.

Charlotte Hougaard Juhl bor i Herlev ved København med sin mand, og har to voksne børn.

Carl Johan Corneliussen, Pressechef, Tlf. 26152127, E-mail: carcor@ncc.dk

Om NCC. NCC er en af de førende entreprenørvirksomheder i Norden. Med udgangspunkt i sin ekspertise inden for ledelse af komplekse byggeprocesser, bidrager NCC positivt inden for det byggede miljø for både kunder og samfund. Vores forretning omfatter udvikling af erhvervsejendomme, bygge- og infrastrukturprojekter, samt asfalt og råstofudvinding. I 2020 havde NCC en omsætning på ca. 38 mia. DKK. og 14.500 ansatte. NCC’s aktier er noteret på Nasdaq Stockholm.