NCC udvikler og sælger to projekter i Skejby, Aarhus til PensionDanmark

NCC og PensionDanmark har underskrevet købsaftale om et Company House® og et hotel i et af Aarhus’ mest attraktive erhvervsområder.

Med aftalen bliver PensionDanmark ejer af et Company House® på cirka 6.300 kvadratmeter, som forventes klar til indflytning i marts 2019. Allerede nu er mere end en tredjedel af arealet lejet ud.

Det andet projekt er fuldt udlejet og bliver opført som hotel på i alt cirka 3.200 kvadratmeter. Hotellet forventes færdigt i maj 2019.

”Vi er meget tilfredse med at kunne føje disse erhvervsejendomme til vores portefølje. Der er tale om attraktive og velbeliggende ejendomme i et område, hvor vi i forvejen ejer en anden ejendom. Det er en investering med solide lejere på lange lejekontrakter, så vi forventer, at investeringen vil give medlemmerne gode afkast i en lang årrække,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

”Vi er glade for og stolte af, at vi med udviklingen og opførelsen af de to projekter bidrager til udviklingen af Skejby, som allerede nu har vist sit store potentiale som attraktivt erhvervsområde – og PensionDanmarks investering i de to projekter er et solidt afsæt for områdets fortsatte udvikling,” siger Ole Faurby, adm. direktør, NCC Property Development A/S.

Begge projekter udvikles af NCC Property Development A/S og ordreregistreres i NCC Building A/S i december 2017. Projekterne forventes at give positivt afkast, når begge projekter er fuldført i andet kvartal 2019.

Bæredygtighed til guldkarakter

Begge byggerier bæredygtighedscertificeres efter DGNB-standarden, og målet for dem begge er en guldkarakter. Det betyder, at ejendommene lever op til høje krav for miljømæssig, økonomisk og social bæredygtighed. Det giver blandt andet et lavt energiforbrug og et godt indeklima.

Store forventninger til området

NCC har gennem de seneste ti år udviklet og opført mere end 55.000 kvadratmeter erhvervsejendom i Skejby, som har gennemgået en kolossal udvikling og i dag fremstår som et af Aarhus’ mest attraktive erhvervsområder. Der er kort afstand til centrum, og med beliggenheden tæt på motorvejsnettet er det let at komme til og fra området i bil. Desuden stopper den nye Aarhus Letbane blot 200 meter væk.

NCC har som mål at minimere miljøpåvirkningen og skabe værdi for såvel kunder som samfundet. Med bæredygtighedscertificerede bygninger, attraktive arbejdspladser og inkluderende bymiljøer bliver udviklingen af Skejby i Aarhus en vigtig del af at nå en langsigtet ambition om at bidrage med en positiv effekt på miljøet.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Louise Enghave, Kommunikationspartner, NCC Danmark, telefon 60 13 63 23

Ulrikke Ekelund, kommunikations- og pressechef, PensionDanmark, telefon 20 19 92 38

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Louise Enghave, Kommunikationspartner, NCC Danmark, telefon 60 13 63 23

Om NCC. Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm. NCC i Danmark består af forretningsområderne NCC Building, NCC Property Development, NCC Industry, NCC Infrastructure.

Om PensionDanmark. PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for 710.000 medlemmer beskæftiget i 25.700 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. Præmieindtægterne udgjorde 12,8 mia. kr. i 2016. Balancen har rundet 230 mia. kr.