Markeds- og kundechef, private kunder, NCC Byggeri Øst

NCC har arbejdet målrettet med blandt andet partnering siden år 2000. Vi har derfor opbygget stor og positiv erfaring med at samarbejde tæt med vores kunder.
Det er baggrunden for, at NCC i Danmark har gennemført mere end 200 bygge- og anlægsprojekter i partnering, og på nordisk plan mere end 500 projekter.
Ved at bruge partnering kommer vi tidligt ind i processen og opnår et tættere samarbejde med kunden og rådgiverne. Vi bidrager med viden til at finde de bedste løsninger inden for budgettet.
Dermed kan vi bedre være med til at sikre kunden det bedst mulige resultat.
Samarbejdet består som hovedreglen af
Alle parters interesse og indsats skal være rettet mod at skabe mest mulig værdi til projektet.
Alle skal opfatte projektet som noget, de har ansvar for og noget, de skal bidrage til - denne tankegang kalder vi PROJEKT A/S.
For at opnå dette er det vigtigt, at samarbejdet er præget af åbenhed og tillid mellem partnerne.
Et godt samarbejde er baseret på tillid og åbenhed.
Det lyder umiddelbart nemt, men det opstår ikke af sig selv.
For at opnå tillid og åbenhed mellem samarbejdets parter er det vigtigt at arbejde med en række mekanismer og elementer, som støtter op om samarbejdet.
Bygge- og anlægsprojekter kan være meget forskellige.
Når man bruger de forskellige elementer i partnering, skal de derfor tilpasses det specifikke projekt, og partnering kan af den grund have forskelligt indhold.
Efter vores erfaring lykkes projektet bedst, hvis en række nøgleelementer er til stede:
Begrebet nye samarbejdsformer i byggeriet dækker over en række forskellige tiltag:
For at at skabe viden internt og udvikling i branchen har NCC lavet og deltaget i en række tiltag:
Disse tiltag er gennemført i samarbejde med f.eks. SBI, PLUS-netværket, Bygherreforeningen, Byggeriets Evalueringscenter, Dansk Byggeri, Byggecentrum samt bygherrer og rådgivere i branchen.
Markeds- og kundechef, private kunder, NCC Byggeri Øst