Vi ved fra erfaringer med området gennem mange år, at det er planlægningen, dialogen og omtanken, der gør forskellen. Byggepladsen skal køre effektivt, og skolen skal fungere trygt og optimalt – samtidig. Det kræver koordinering og fleksibilitet at få tingene til at glide, så det bliver en god proces for alle.
For at opnå en god proces, har vi altid fokus på:
- at skabe høj sikkerhed for alle og holde byggeplads og skoleområder adskilte
- at planlægge logistik af leverancer, herunder til og frakørselsforhold ift. bestemte tidsintervaller og efter projektetaper, så vi holder skolens og byggepladsens trafik adskilt
- at planlægge arbejdets udførelse i afgrænsede etaper og i tæt koordinering med skolens aktiviteter, så vi f.eks. bruger ferier samt fri- og temadage til at udføre det, der støjer og støver
- at understøtte, at skolen kan bruge byggeprojektet som læring i undervisningen, og på den måde skabe værdi for skolen med projektet og vores viden om byggeri